dijous, 31 de març de 2016

Ja és aquí la 5a edició del BUUUF FESTIVAL!!

Hola!


Avui us parlaré del Festival de Pallassos i bufons BUUUF FESTIVAL. El coneixeu? He estat parlant amb els responsables d'aquest fantàstic projecte de les novetats d'aquest any i m'han explicat que porten mesos i mesos treballant-hi, quasi des de que va acabar l'última edició. La veritat és que pinta molt bé i aquest any ve carregat de novetats super interessants!


Us deixo part de l'entre
_________________________________________________________________________

Qui hi ha darrera del festival? 

L’equip motor del Buuuf!!! són en Magí Valls, director artístic, i Xavier Pla,productor,  però al festival hi treballen moltes persones,  tan professionals  com voluntàries que el fan possible, aproximadament un equip d’una trentena de persones hi són implicades, tècnics, regidors, voluntaris, equips de foto i vídeo, brigada municipal...

Com va sorgir la iniciativa?

Magí Valls i Xavier Pla es coneixen des de fa 25 anys, quan van coincidir al Xip-Xap on treballaven plegats fent animacions, cercavil.les, espectacles, diables... i van esdevenir parella artística de pallassos durant cinc anys. Xavier Pla va marxar a Barcelona per estudiar i treballar i allí es va establir.  Magí Valls es va quedar a treballar a Lleida i des d’aquí va començar a endegar diverses iniciatives portant a la ciutat de Lleida diferents artistes, el que seria el germen de l’actual Buuuf!!!.
Al 2013 després del Festival Buf a la Bordeta, Magí Valls va convidar a Xavier Pla a tornar a treballar plegats, així ho van fer i van començar a dissenyar el futur Festival Buuuf!!! 2014, que finalment es va fer a la Zona Alta de Lleida, amb la participació de l’Ajuntament de Lleida.
Després d’aquesta edició, el regidor de cultura de l’Ajuntament d’Alcoletge es va interessar per la iniciativa i convidà a Magí Valls i Xavier Pla a començar a dissenyar un festival Buuuf!!! per Alcoletge 2015. Així vo vam fer.
Després de l’èxit d’aquella edició, l’Ajuntament ha tornat a confiar amb l’equip motor del Buuuf, per celebrar aquesta nova edició, la 2016.

Quin és el signe d’identitat del festival? Què el fa diferent a la resta de festivals de pallassos?

El signe d’identitat del festival, la pedradetoc sobre la que es construeix i defineix és el fet de ser un festival ‘a la gorra’.
Els artistes no cobren el seu catxé habitual, com en la resta de festivals, fires...  sinó que passen la gorra en finalitzar els seus espectacles i/o tallers.  Al marge l’organització es fa càrrec de les despeses dels artistes pels desplaçaments, allotjament i dietes.
El festival no s’estableix un preu per l’entrada (els espectacles i activitats son tots d’entrada lliure), sinó que és  l’espectador qui estableix aquest preu i decideix si vol col·laborar amb l’artista, com hi vol col·laborar i en quina mesura, creant-se una relació especial i única entre espectador i artista.
D’altra banda, sense la implicació de tots els veïns i veïnes del municipi, amb la cessió del seu temps i la il·lusió que hi dipositen el festival no seria possible.

Quines novetats heu incorporat aquest any?

El festival aquest any s’ha fet més gran, ampliant espais, augmentant els artistes i incrementant activitats paral·leles.
Aquest any hem passat dels 10 artistes (20 funcions) del 2015 a 20 artistes (35 funcions).
Aquest any hem incorporat un espai nou, una carpa de circ, la Carpa Domo Kikolas, per aquells espectacles que per les seves característiques  no entraven dins de la programació estàndard.
Hem programat una masterclass dirigida a pallassos, bufons, còmics o persones que treballen amb l’humor a càrrec de Moncho Borrajo.
També hem programat per primer cop un Taller de Clown familiar, dirigit a pares/mares i nens. (MÉS INFO AL FINAL DE L'ENTRADA)
Hem convocat concursos de guarniment de balcons i aparadors i un de fotografia que properament convocarem.

Quines entitats i empreses hi col.laboren?

El festival el finança l’Ajuntament d’Alcoletge en conveni amb KLOWNKARRER SL, empresa que dóna aixopluc a l’equip  motor del Buuuf!!!. L’ajuntament, per la seva banda,  cerca patrocinadors i col·laboradors per dur-lo a terme. En aquesta edició, per exemple, hi participa la Diputació de Lleida i l’IEI.

Hi han diversos proveïdors del festival, des del càtering, a infraestructures, la senyalètica, comunicació... Sempre s’intenta treballar amb proveïdors del municipi on s’allotja el festival, ja siguin empreses o personal autònom,  i si no podem perquè no n’hi ha, treballem amb proveïdors de proximitat.

___________________________________________________________________________

Us deixo aquí el díptic informatiu on i trobareu la programació i els espais del festival. 





DADES DEL TALLER FAMILIAR


Des d'aquí, els vull agrair el temps que m'han dedicat i la seva amabilitat i col·laboració. Us desitjo el més gran dels èxits! Moltes gràcies!!! 

Espero veure-us-hi a tots i a totes!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada